ZDECYDUJ CO POTRZEBUJESZ

Wygodna forma online, potężna dawka wiedzy, certyfikat po zakończeniu i świetna cena

Indywidualna 60 minutowa konsultacja online ze specjalistą AML podczas której odpowiemy na Twoje pytania i omówimy dokumenty które posiadasz oraz usprawnimy cały proces.

Praktyczny e-book czyli zbiór wymagań dla Instytucji Obowiązanych wraz z opisem dokumentacji, przykładami prania pieniędzy w BUP i poradnikiem jak nie paść ofiarom przestępców, którzy chcą wykorzystać gotówkę do prania pieniędzy.

Dedykowane dla BUP procedury wewnętrzne do samodzielnego dostosowania pod rozmiar BUP. Formularze PEP i KYC klientów.

Ankieta Analizy Ryzyka BUP z dokładnymi wskazówkami, dzięki której w około 40 minut samodzielnie dokonasz oceny ryzyka swojego BUP.

WYMAGANA DOKUMENTACJA DLA POŚREDNIKÓW NIERUCHOMOŚCI W KONTEKŚCIE AML

Analiza Transakcji AML

 

Analiza transakcji jest niezbędna, aby zidentyfikować i monitorować podejrzane operacje, które mogą być związane z praniem pieniędzy, zapewniając zgodność BUP z przepisami AML. Powinna obejmować zbieranie danych o klientach, transakcjach, analiza kwot ponadprogowych - wynikających z wymagań GIIF oraz nałożonych przez KNF, stosowanie list sankcyjnych oraz PEP oraz zgłoszenia do GIIF.

Ocena Ryzyka AML

 

Instytucje obowiązane mają obowiązek sporządzania dokumentu oceny ryzyka AML, który pomaga zidentyfikować i zminimalizować zagrożenia związane z praniem pieniędzy. Ocena ryzyka musi być regularnie aktualizowana.

Szkolenia AML

 

Szkolenia z zakresu AML są kluczowe, ponieważ dzięki temu spełnisz wymóg ustawowy, ponad to  zapewniają pracownikom wiedzę potrzebną do rozpoznawania podejrzanych transakcji i skutecznego reagowania na ryzyka związane z praniem pieniędzy. Regularne szkolenia pomagają firmie spełniać wymogi prawne oraz minimalizować ryzyko finansowe i reputacyjne.

Procedura Wewnętrzna AML

Posiadanie wewnętrznej procedury AML to jedno z podstawowych wymagań nałożonych na Instytucje Obowiązane. Jest ważne, ponieważ zapewnia zgodność firmy z przepisami prawnymi dotyczącymi przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.  Dodatkowo, procedura ta wyznacza jasne zasady postępowania. Procedura powinna być dostosowana do specyfiki działalności i jej skali.

OBOWIĄZKI AML DLA POŚREDNIKÓW NIERUCHOMOŚCI

Wymagania AML dla POŚREDNIKÓW

Polskie przepisy dotyczące przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML) i finansowaniu terroryzmu nakładają na instytucje obowiązane w tym na Pośredników Nieruchomości szereg istotnych obowiązków, które mają na celu ochronę systemu finansowego przed wykorzystywaniem do celów przestępczych. Wymagania te można podzielić na pięć kluczowych kategorii.

KLUCZOWE OBOWIĄZKI

  1. Identyfikowanie i ocenianie ryzyka.
    Pośrednicy nieruchomości muszą regularnie przeprowadzać ocenę ryzyka związanego z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu. Analiza ryzyka w tej branży obejmuje identyfikację zagrożeń wynikających z charakterystyki klientów, rodzaju transakcji (np. sprzedaż, wynajem) oraz obszarów geograficznych, w których działają pośrednicy. Szczególnie ważne jest zwrócenie uwagi na transakcje o wysokiej wartości, klienci zagraniczni, a także te związane z rynkiem nieruchomości luksusowych, które mogą być bardziej narażone na ryzyko prania pieniędzy.
     

  2. Wdrożenie i stosowanie środków bezpieczeństwa finansowego.
    W oparciu o zidentyfikowane ryzyka, pośrednicy nieruchomości są zobowiązani do wdrażania odpowiednich środków bezpieczeństwa finansowego. Oznacza to m.in. weryfikację tożsamości klientów, monitorowanie źródeł finansowania transakcji itd.. Środki te powinny być proporcjonalne do skali działania biura nieruchomości, a także dostosowane do indywidualnych potrzeb – większe agencje będą miały bardziej rozbudowane procedury niż mniejsze podmioty.

     

  3. Gromadzenie i przekazywanie informacji.
    Pośrednicy nieruchomości muszą gromadzić dane dotyczące swoich klientów oraz transakcji, w tym informacje o źródle finansowania zakupu nieruchomości. W razie podejrzenia prania pieniędzy lub innych podejrzanych działań, informacje te muszą być przekazywane odpowiednim organom, takim jak Generalny Inspektor Informacji Finansowej (GIIF). Pośrednicy nieruchomości muszą mieć świadomość, że nawet pojedyncza transakcja może budzić podejrzenia, szczególnie jeśli klient preferuje płatności gotówkowe lub pochodzi z kraju wysokiego ryzyka.

     

  4. Współpraca z GIIF.
    W przypadku pojawienia się podejrzeń związanych z praniem pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu, pośrednicy nieruchomości mają obowiązek współpracować z GIIF. Obejmuje to zarówno zgłaszanie podejrzanych transakcji, jak i dostarczanie dodatkowych dokumentów oraz informacji na żądanie GIIF. Pośrednicy muszą również znać procedury wstrzymywania transakcji w sytuacji, gdy wystąpi uzasadnione podejrzenie, że pieniądze pochodzą z nielegalnych źródeł.

     

  5. Wdrożenie procedur i zapewnienie sprawnej organizacji.
    Pośrednicy nieruchomości muszą wdrożyć wewnętrzne procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy, dostosowane do specyfiki działalności. Procedury te powinny obejmować nie tylko szkolenia dla pracowników, ale również jasne zasady identyfikacji klientów, monitorowania transakcji oraz działania w sytuacjach podejrzenia prania pieniędzy. Wdrożenie sprawnych procesów organizacyjnych i szkoleniowych zwiększa skuteczność zarządzania obowiązkami związanymi z AML i zapewnia ochronę przed ryzykiem prawnym i finansowym.

Praktyczna wiedza

w

Przystępnej formie.

Masz pytania?

Napisz do nas.

Imię

Twój e-mail:

Twój numer telefonu

Opisz jak możemy Ci pomóc

Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

RODO

polityka prywatności

KRS: 0001065025

Kraków, Sołtysowska 12B

 

Strona www stworzona w kreatorze WebWave.